Proč automatizovat?
Aktualizováno: 26. 1. 2021
Moje top téma je nyní automatizace. Využití najde třeba v oblasti zákaznické péče. Na pobočkách a v back office se stále dělá manuálně spousta rutinních činnosti a je čas to změnit!
Ze všech oblastí, kterým jsem se v poslední době věnovala, mě nejvíce zajímá automatizace. Důvodů je několik, jako člověk nemám ráda rutinní a stereotypní práci. Jako manažera proto, že vždy hledám cesty, jak být lepší, efektivnější, rychlejší a nedělat zbytečné chyby. A pokud zodpovídáte za firemní call centrum, pobočkovou síť nebo back office, kde je relativně hodně zaměstnanců v porovnání s jinými útvary ve firmě, a náklady jsou obvykle vyšší než výnosy, čelíte tlaku na snižování nákladů i počtu zaměstnanců.
Při hledání cest, jak splnit cíle v uvedených oblastech, mě nyní napadne určitě jako první právě automatizace. Někdo se jí bojí, ze strachu, že přijdou velké změny, že může přijít o své jistoty, o práci. Především v Evropě je stále méně obyvatel a tím i nedostatek pracovní síly, a proto je ideální opakující se činnosti automatizovat a lidský potenciál využít tam, kde bude mít vyšší přidanou hodnotu. Nebála bych se tedy, že nebudeme mít co dělat, jen ta práce bude jiná.
Pokud vás téma zajímá a hledáte inspiraci, zúčastněte se například některého z webinářů UIPath. Na úplném začátku budete možná váhat, které procesy automatizovat, tam vám může pomoci task mining.
A samozřejmě si s vámi na téma automatizace ráda popovídám i já, díky zkušenostem z obou stran, manažerky zákaznického servisu i dodavatele IT řešení, věřím, že vám mohu poskytnout užitečné rady.
תגובות